Polski Fundusz Rozwoju udostępnił niedawno zasady rozliczania Tarczy 1.0, o którą można było się ubiegać wiosną i latem zeszłego roku. Zmianie uległ również regulamin Tarczy, umożliwiający przedsiębiorcom (prowadzącym działalność pod jednym z 54 kodów PKD) umorzenie 100% subwencji.
Procedurę rozliczenia subwencji określa się w sześciu krokach:
- Zainicjowanie procedury przez bank, za pośrednictwem którego zawarto umowę subwencji; przedstawia on PFR propozycję wysokości subwencji podlegającej zwrotowi.
- Zweryfikowanie treści oświadczenia o rozliczeniu subwencji finansowej; czy wszystkie wymagane pola zostały uzupełnione, a także czy dane zawarte w oświadczeniu są prawidłowe.
- Wypełnienie m.in: oświadczenia o wysokości straty na sprzedaży oraz oświadczenia o spadku przychodów.
- Poddanie oświadczenia autoryzacji.
- Weryfikacja oświadczenia przez PFR.
- Podjęcie decyzji przez PFR.
Oświadczenie o rozliczeniu subwencji trzeba złożyć maksymalnie w ciągu 10 dni roboczych od pierwszej rocznicy otrzymania środków!
Warto także pamiętać, że przedsiębiorcy nieuprawnieni do 100% umorzenia subwencji mogą liczyć jedynie na 75% otrzymanej subwencji. Spłata subwencji zostanie podzielona na 24 raty, a w razie niezgody z kwotą wyliczoną przez PFR można się domagać postępowania wyjaśniającego.
Jak rozliczyć swoją subwencję? Czy na pewno przysługuje pełne umorzenie subwencji? Zapraszamy do kontaktu! Nasz doświadczony zespół z chęcią odpowie na wszelkie pytania nurtujące przedsiębiorców.